keskiviikko 18. lokakuuta 2017

2 MONTHS

Muistan erittäin selvästi, kuinka neljä kuukautta sitten sanoin "vielä kaksi kuukautta lähtöön", ja nyt olen asunut jo täällä nousevan auringon maassa kaksi kuukautta.

Lupasin olla rehellinen, ja niin aion ollakin. Koska vaikka minulla on ollut hienoja hetkiä täällä, niin mukaan mahtuu myöskin niitä huonompia hetkiä ja vaiheita. 

Nämä kaksi kuukautta elämästäni on ollut rehellisesti elämäni parasta aikaa. Rakastan asua Japanissa. Ihmiset täällä on ylivoimaisesti ystävällisempiä kuin Suomessa, enkä missään nimessä yritä kieltää sitä. Kaikki täällä kohtelee minua niin hyvin, ja olen niin kiitollinen siitä. 

Näihin kahteen kuukauteen mahtuu niin paljon, niin paljon asioita, joita minun on mahdotonta selittää. Tulin maahan, johon en ollut mitenkään valmistautunut tulemaan. Kaikki oli uutta, kulttuuri, kieli, ihmiset, kaikki. Vihdoin olen oppinut japanilaisen kulttuurin, mutta joka päivä oppii uusia asioita. Vihdoin olen oppinut ymmärtämään ja jopa puhumaan hieman japania, joka on ollut suurin haaste tähän mennessä, koska piti opetella hiraganat ja katakanat, mutta nyt se vaikein osuus vasta alkoikin, kun on aika oppia kiinalaiset merkit Kanjit. 

En voi sanoin kuvailla, kuinka kiitollinen olen kaikille host perheilleni. He vievät minua paikkoihin, joissa en ikinä uskonut käyväni. Näin lyhyen ajan olen vasta täällä ollut ja niin paljon olen jo nähnyt, joten se saa minut ajattelemaan, kuinka paljon tulen vielä näkemään? 

Minulla on ollut hankaluuteni ensimmäisen host perheeni kanssa, mutta olen ne selvittänyt yhdessä perheeni kanssa. Vaihdan perhettä joulukuussa minun toiseen host perheeseen, jossa vietän ehkä kaksi kuukautta, jonka jälkeen muutan perheeseen, josta pidän erittäin paljon, koska heidän lapsensa ovat tulleet minulle erittäin hyviksi kavereiksi, niin odotan, että voin viettää enemmän aikaa heidän kanssaan. 

Koti-ikävää vielä ei ole, mitä olen ihmetellyt erittäin paljon, mutta olen iloinen ettei ole...

Se on totta, mitä puhutaan vaihto-oppilaista, että kuinka he muuttuvat ja itsenäistyvät vaihdon aikana. Miten tiedän tämän? Koska olen alkanut jo huomaamaan muutoksia itsessäni...

Siinä hieman ajatuksia näiden kahden kuukauden ajalta, kiitos kaikille, jotka lukevat blogiani!






Terveisin,

Eerika

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti