keskiviikko 30. elokuuta 2017

HOST FAMILY

Seuraavien viikkojen aikana tulen tekemään paljon pieniä postauksia, koska en halua kirjoittaa yhtä isoa postausta, jossa on paljon sekalaisia aiheita, joten näen parhaaksi kirjoittaa monta pientä.

Ensimmäiseen host perheeseeni eli isäntäperheeseeni kuuluu äiti, isä, 12-vuotias sisko sekä 15-vuotias sisko, joka on tällä hetkellä vaihdossa Suomessa, joten häntä en ole edes tavannut.
Toiseen host perheeseeni kuuluu äiti, isä, 12-vuotias veli, 19-vuotias veli sekä 22-vuotias sisko, myös näiden lisäksi isovanhemmat. 

Hassu juttu tässä on se, että toinen host perheeni on ensimmäisen host perheeni perhettä. Eli tämänhetkisen host isäni veli on seuraavan host perheeni isä. Tämän vuoksi näen myös toista host perhettäni melkein joka päivä, koska he ovat perhettä, mutta myöskin koska he asuvat kävelymatkan päässä ensimmäisestä host perheestäni. 

Olen oikeasti ihan kauhean onnellinen siitä, että olen saanut aivan ihanan perheen itselleni, tai siis kaksi ihanaa perhettä, koska toinen host perheeni on vähintään yhtä mukava kuin ensimmäinenkin. Ihana juttu myöskin on se, että vanhempi host veljeni sekä sisko toisesta perheestä on se, että he molemmat ovat olleet vaihdossa, toinen Italiassa ja toinen Suomessa, joten opetamme kieliä toisillemme. Sisko opettaa minulle Japania ja minä hänelle Suomea. 

Yhteensä minulla tulee olemaan luultavasti 3 perhettä, joten olen noin neljä kuukautta tässä perheessä, missä olen nyt. Olen erittäin ilonen, että olen tässä perheessä, mutta kyllä täältä huonojakin puolia löytyy. Esimerkiksi se, että minun täytyy herätä jokainen aamu 7. Siitä en pidä ollenkaan, mutta olen jo pikkuhiljaa alkanut tottumaan rytmiin, joten minun on helpompi aamuisinkin herätä. Kaikki muut jutut tosin sujuvat erittäin hyvin. Kielimuuri oli aluksi hieman ongelma, mutta nyt kun olen oppinut hieman Japania - jota en puhunut lainkaan tänne tullessani - voin jopa komminukioida perheen kanssa jotenkin, koska suurinosa japanilaisista ei puhu lainkaan englantia mukaanlukien perheeni, niin ei ole minullekaan hyötyä puhua englantia. Onneksi voin kuitenkin puhua hieman englantia toisen perheen host sisarusteni kanssa.

En voi myöskään sanoin kuvailla, kuinka iloinen olen siitä, että perheeni vie minua Tokioon, kaupunkiin johon rakastuin sillä hetkellä, kun näin sen. Perheessäni on tiukat säännöt, mutta ne ei minua haittaa, olen onnellinen, että saan olla tässä perheessä, joka on turvallinen ja viihtyisä. 

Mutta tässä taitaa olla kaikki tiivistettynä tällä kertaa.


Terveisin, 

Eerika

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti